Hogyan töltsünk el egy napot Szentendrén - Farkas Kornél

Megmutatom neketek hogyan töltsetek el egy napot Szentendrén. 👇

Fő tér

Mielőtt belekezdenénk a városnézésbe érdemes ellátogatnunk a Szentendrei Piacra (szerda, szombat), ahol egy kávával, kürtőskaláccsal, szendviccsel, kolbásszal indíthatjuk a napot!

Csiprovacska Péter Pál templom

A városnézést érdemes a Fő téren  kezdeni, aminek a  közepén találhatjuk a Pestis-keresztet (Kalmár-kereszt), amit a Szentendrén élő Szerb kereskedők állítottak 1763-ban, hálából mivel a pestis járvány elkerülte a várost.
Már a Fő téren sok látnivalót találunk, például a Blagovestenszka görögkeleti templomot, vagy a Fő tér 7. szám alatt található rokokó stílusú kereskedőházat.

Pestis kereszt
 Miután megnéztük,a Dumtsa Jenő utca felé vesszük az irányt. Az utca Szentendre első polgármesteréről, Dumtsa Jenőről kapta a nevét. Itt minden Szombaton kirakodóvásárt rendeznek. Érdemes ilyenkor ide látogatni.
Fő tér

A következő megálló a Ferency Múzeum, ami a nevét a Ferency művészdinasztia egyik tagjáról, Ferenczy Károlyról kapta.
Ha végeztünk a múzeumban, jól fog esni egy ebéd a Chirstine Cafe -ban, amely a Duna korzón található.
Ferency köz

Finom ebéd után megnézzük a híres Bercsényi utcát.

Bercsényi utca

Miután elkészítettük a fotónkat a következő látványosság, amit útba ejtünk az a Belgrád székesegyház ezt a templomot a Belgrádból érkezett Szerbek építették a Nagy Boldogasszony tiszteletére.
Mellete találjuk az Avakumovics Avakum közt, amin átsétálva eljutunk a következő megállónkhoz a  Ráby házhoz.
 Már a kazettás kapu fölött láthatő szőlőfürt jelzi nekünk, hogy ez is egy foglalkozáshoz köthető épület.
A Rab Ráby című regényből ismert Ráby Mátyás is ebben a közös udvarú kettős lakóházban élt.

Ráby Ház

Csodás kilátással rendelkező Tobakosok-keresztjéhez veszük az irányt ez a kereszt a Szamár hegyen található. A nevét onnan kapta, hogy régen a Szerbek és a Dalmátok szamárral hozatták fel az élelmiszert és a vizet.

Tobakosok keresztje

Ha megcsodáltuk a kilátást akkor a Szőlő utcán keresztül eljutunk a Művészetmalomhoz, ahol megnézhetjük a helyi tárlatot.
Szőlő utca

Ezután vissza is sétálhatunk a Fő térre, ahol befejezzük a városnézést.

Bogdányi utca

Szentendre nagyon sok élményt kínál az év minden szakában, így tervezhetünk akár több napos városnézést is. Ha valaki egyszer idelátogat, akkor érdemes még időt szentelni a környékbeli városok, hegyek megismerésére is.